Robotický vysavač iRobot – recenze po 3 letech 7 letech používání

Aktualizováno – dočtěte až do konce :-)

Robotický vysavač iRobot Roomba 760 jsme si do rodiny pořídili cca před třemi lety. Dnes je jeho nástupcem model iRobot Roomba 886. Protože se ve svém okolí neustále setkávám s tím, že čím dál více lidí uvažuje o jeho pořízení a váhají, zda splní jejich očekávání, rozhodl jsem se sepsat tuto recenzi robotického vysavače. Popíšu zde nejen to, jak robotický vysavač funguje a co zvládá a nezvládá. Chtěl bych zde popsat i údržbu a náklady na provoz, což jsou pro řadu lidí také důležité informace. Moje recenze se bude týkat našeho konkrétního modelu iRobot Roomba 760. Některé funkce, nebo vlastnosti robotického vysavače tedy logicky mohou být u jiných modelů, nebo výrobců jiné.

P1050274

P1050273

Jak jsem vybíral

Před koupí robotického vysavače jsem prošel řadu článků a diskusí. Problém byl v tom, že v té době ještě moc informací nebylo, ale přece jen nějaký základní rozhled mi to dalo. V zásadě jsem dospěl k názoru, že existují dvě skupiny robotických vysavačů – iRoboty a ti ostatní. Ti ostatní, co jsem se dočetl, jsou všechny stejné, vyráběné v Číně a fungující naprosto stejně, jen s jiným logem. Poměrně dobré názory jsem našel i na robotické vysavače Samsung. Šel jsem se tedy poptat do jedné velké, kamenné elektro prodejny, kde mi řekli, že u Samsungů mají opravdu velké procento reklamací. To rozhodlo, že jsem se dále soustředil jen na značku iRobot. Po důkladném porovnávání modelů, které byly tehdy v nabídce, jsme nakonec vybrali model 760. Důvodem byl zejména větší zásobník na smetí, možnost časování spouštění vysavače a přibalená virtuální zeď. Toto bohaté příslušenství i funkce se bohužel odrazily v ceně. Náš model byl téměř nejdražší z tehdejší nabídky, stál cca 12.500 Kč.

Příslušenství v ceně

Výhodou našeho modelu bylo právě bohaté příslušenství.

P1050276

Jak je vidět na fotce, součástí balení byla dokovací stanice s napájecí šňůrou. Zde se vysavač nabíjí. Pokud dokončí vysávání a dokovací stanice je ve stejné místnosti – v dosahu vysavače, sám si do ní zajede a začne se nabíjet. To je velká výhoda, protože když necháte vysavač pracovat např. když jste v práci, vrátíte se a máte vysavač nabitý. Stačí tedy vysypat nádobku se smetím a můžete jej hned znovu pustit.

Další užitečnou věcí, přibalenou k vysavači, je virtuální zeď:

P1050280

U tohoto modelu byla přibalena ta jednodušší zeď, kterou prostě někam postavíte, namíříte ve směru šipky namalované na virtuální zdi a tato šipka určuje hranici, za kterou robot nejede. Existuje ještě pokročilejší varianta – zeď s majákem. Ta umí to, že robota za tuto zeď pustí až ve chvíli, kdy má vysátý celý prostor. Ideálně se tedy hodí např. mezi dveře, pokud chcete vysát dvě místnosti jednu po druhé. My virtuální zeď využíváme při každém vysávání v dětském pokoji, kdy ji dáváme k posteli. Pod postelí máme totiž naskládané nějaké věci, které nechceme, aby vysavač „valchoval“ a aby se tam zamotával. Pod postel tedy vysavač nezajíždí. Tato funkčnost je naprosto skvělá a spolehlivá. Ve virtuální zdi jsou dvě baterie, které jsem za celou dobu, co máme vysavač, neměnil. Spotřeba je tedy opravdu zanedbatelná.

Dalším kouskem příslušenství je dálkový ovladač. Ten umí ovládat na dálku vysavač, jako autíčko. Můžete ho nejen zapnout nebo vypnout, ale i mu přesně dávat pokyny, kam má jet. Nutno říci, že ovladač jsem využil asi dvakrát, když jsem ho chtěl u nového iRobota vyzkoušet. Z mého pohledu je to věc naprosto zbytečná a nepotřebná, byť někdy zábavná. Bez dálkového ovladače se ale určitě obejdete.

P1050279

 

S tímto korespondují i výsledky testu vysavačů, které také posuzují poměr cena / výkon. A příslušenství, které nemá moc praktického využití cenu zvyšuje poměrně dost.

Jak vysavač pracuje

Ani nevím z jakého důvodu jsme očekávali, že budeme vysavač používat zejména na plovoucí podlahy, které máme doma ve většině místností. Tak nějak podvědomě jsem očekával že na koberce budeme dál používat klasický sáčkový vysavač, kvůli jeho výrazně většímu sacímu výkonu. O to větší bylo překvapení, když jsme s robotickým vysavačem poprvé vysáli koberec. Vysavač sice zdaleka tolik nesaje, ale díky kartáčům zcela perfektně sbírá smetí, prach i vlasy z koberce a navíc koberec pěkně načechrá. Výsledná zkušenosti s robotickým vysavačem je ta, že koberec po vysávání daleko lépe vyčištěný, než po vysávání klasickým vysavačem. Vždy naprosto viditelně prokoukne. To bylo asi největší překvapení při používání robotického vysavače. Pokud tedy máte v domácnosti koberce, zejména pro vás bude robotický vysavač užitečný a přínosný. Plovoucí podlahu zvládne samozřejmě vysát také.

S čím je potřeba počítat, než robotický vysavač pustíte, je příprava místnosti na vysávání. Aby mělo vysávání smysl, je dobré z podlahy odnést všechny věci, které jdou. Robotický vysavač vás tedy donutí si před vysáváním místnost trošku uklidit, což také není za škodu:-)

Vysávání také není zdaleka tak rychlé, jako vysávání klasickým vysavačem. Jedna průměrná místnost cca 20m2 může robotickému vysavači trvat cca 30-50 minut. My tedy pouštíme vysavač zejména tehdy, když jdeme pryč. Pak nám nevadí, že vysávání trvá déle.

Co se týče samotného pohybu vysavače po místnosti, weby výrobců jsou plné podrobných popisů algoritmů, jak se vysavač orientuje po místnosti. Tím vás zde nebudu zatěžovat. Z pohledu běžného uživatele je podstatné, že to prostě funguje. Pokud nemáte nějaký opravdu zlomyslný tvar místnosti, vysavač si bez problémů poradí a projede každý kout.

Lehké zklamání jsme zaznamenali jen s tím, že jsme původně očekávali, že vysavač zapneme a on zvládne projet celý byt. To se bohužel nepotvrdilo a asi to není ani technicky možné, byť zásobník na smetí i baterie by to bez problémů vydržely. Není to možné právě kvůli orientací. Z naší zkušenosti plyne, že při přejezdech do více místností už se vysavač orientuje obtížně a stává se, že může třeba nějakou místnost úplně přehlédnout a vynechat. Nejlepší tedy je vysávat postupně místnost po místnosti. Pak je výsledek stoprocentní.

Čištění, údržba

Údržby robotického vysavače se určitě bát nemusíte. Po každém vysávání je potřeba pouze vysypat do koše zásobník na smetí. Jednou za 3-4 vysávání obvykle dělám takové „větší čištění“, podle návodu. Vzhledem k tomu, že máme doma tři holčičky s dlouhými vlasy, je nutné vysavač důkladněji vyčistit od namotaných vlasů. Jak píší i v návodu, pravidelné čištění od namotaných vlasů, nití, nebo jiných vláken prodlouží životnost, protože se bude robotický vysavač méně namáhat. Subjektivně se mi zdá, že po důkladném vyčištění se i o něco zvýší účinnost. Pokud jsou ve vysavači hodně namotané vlasy, např. koberec po vysávání tolik „neprokoukne“. Toto důkladné čištění, jak je vidět z přiložených fotek, je poměrně jednoduché a je velmi pěkně popsáno v návodu. Asi 3x jsem jel podle návodu a pak už jsem to dělal zpaměti. Je to práce cca na 15min s tím, že na jediný úkon (vymotání vlasů z bočního kartáčku) je potřeba křížový šroubovák. Všechny ostatní úkony se dělají bez nářadí, jen s použitím dvou červených čistících nástrojů, které byly přibaleny u vysavače.

P1050283

P1050285 P1050286 P1050288 P1050289
P1050290 P1050291 P1050293 P1050295
P1050296 P1050298 P1050299

Provozní náklady

Součásti, které mají omezenou životnost a je tedy nutné je čas od času vyměnit, jsou u našeho robotického vysavače tyto:

Tyto součástky měním cca 1x za rok. Nevím, jestli je interval správný, ale zhruba po této době intenzivního používání se mi už zdají kartáčky opotřebované, tak je vyměním. Příslušenství obvykle kupuji na Alze, kde ho mají skladem a za dobré ceny. Konkrétně na náš typ stojí sada tří kartáčků a šesti HEPA filtrů (ve vysavači jsou dva) cca 750 Kč. Provozní náklady jsou tedy kolem 250 Kč za rok, což je ve srovnání s kupováním sáčků do klasického vysavače výrazná úspora. Dražší položkou bude případně zakoupení nové baterie, která má (jako každá nabíjecí baterie) omezenou životnost. Po třech letech používání ale zatím žádné zhoršení životnosti baterie nepozoruji, takže to vypadá, že ani baterie, nijak zásadně provozní náklady nezhorší. Pokud by bylo potřeba měnit i kartáčový válec, je k dostání taková větší opravná sada.

Shrnutí

Pokud bych měl své zkušenosti s robotickým vysavačem po třech letech shrnout, určitě bych ho hodnotil kladně a koupil bych jej znovu. Možná bych dnes koupil levnější řadu od iRobotu. Funkčně se jednotlivé řady neliší a dálkový ovladač i časování jsme v praxi téměř nevyužili, tudíž bychom se bez něj určitě obešli.

Od několik známých, kteří si pořídili robotický vysavač jiné značky, jsem slyšel dost negativní zkušenosti zejména s výdrží baterie a orientační robotického vysavače v prostoru. Tedy s věcmi, které jsme my vůbec neřešili. Je pravda, že jejich vysavač stál zlomek ceny iRobota (cca 2000 – 5000 Kč), ale vede mě to k závěru, že než levný robotický vysavač, tak raději žádný. Známí mi potvrdili, že kvůli těmto problémům pak robotický vysavač téměř nepoužívají a byly to tedy vyhozené peníze. Já pořízení robotického vysavače iRobot rozhodně nelituji.

Aktualizace: Vysavač už máme 7 let

Koukám, jak ten čas letí a v nadpisu pořád píšu, že jde o recenzi po 3 letech používání. Možná by mohlo být užitečné ji tedy trochu doplnit a zaktualizovat. Momentálně (únor 2018) už vysavač máme 7 rokem. I po této době musím říci, že jsme zatím neřešili jediný technický problém. V diskusích i komentářích pod touto recenzí se u některých majitelů objevují problémy s převodovkou. Možná je to tím, že máme štěstí na kus, nebo tím, že se snažím vysavač docela důkladně čistit. Do kartáčů a koleček se namotávají vlasy, takže pak vysavač hodně bojuje, aby tento odpor zdolal. I účinnost vysáváíní jde pak hodně dolů. Takže se opravdu vyplatí postupovat podle návodu a čistit všechna místa, která se čistit mají. Co mě překvapuje ještě více je, že nepozoruji ani horší kapacitu baterie. Pokoj má vysavač hotový cca za 30-40 min. a standardně skončí. Nikdy se nestalo, že bych ho našel nějak totálně vybitý.

Co se týče spotřebních náhradních dílů, jen jen několikrát kupoval nové HEPA filtry a boční kartáčky. Spíš když se mi vizuálně zdálo, že už nejsou úplně v kondici. Gumový i štětinový kartáč máme stále původní a když je vyčistím, vypadají pořád jako nové.

Takže z hlediska životnosti hodnotím iRobot velmi kladně. Vyšší pořizovací cena se určitě vyplatila.

Pevně věřím, že vám při rozhodování o nákupu robotického vysavače moje recenze pomůže. Pokud jsem něco zapomněl uvést, nebo máte nějaké dotazy, napište mi je do komentářů, rád je zodpovím.

Kde koupit

Přesvědčila vás tato recenze robotického vysavače k jeho koupi? Určitě nebudete litovat:-) Zbývá poradit, kde je ideální robotický vysavač koupit. Nejsem ani dealer iRobotu, ani zástupce žádného elektro obchodu. Osobně bych doporučoval robotický vysavač koupit v nějakém velkém e-shopu, kde máte jistotu rychlého dodání a zázemí pokud by došlo k nějakým problémům – nutnost vrácení, nebo reklamace. Robotické vysavače iRobot prodává:

70 komentářů u „Robotický vysavač iRobot – recenze po 3 letech 7 letech používání

  1. Robert

    Zdravím, hezky napsaná recenze, také zrovna přemýšlím o robotickém vysavači. Mám jedn dotaz – k čemu slouží tlačítko SPOT, které je vidět na první fotce?

    1. Tomáš Autor příspěvku

      Díky. Tlačítko slouží k tomu, když nechcete vysávat celou místnost, ale jen jedno místo – např. vysypané drobky. Vysavač vysaje jen místo, na které ho dáte. Projede takovou spirálu cca metr v průměru. Zhruba za minutu máte danou oblast čistou.

      1. Edita

        Dobrý den,
        myslíte, že Irobot Roomba 605 je dostačující řešení pro byty do 80 m2? Zaráží mne tak nízká cena proti jiným typům Irobota.
        Děkuji.
        Edita

        1. Anzoubar

          Dobrý den, Roomba 605 zvládne vysát max. 60 m2, a to kvůli okrouhané baterii s nízkou kapacitou. Jděte raději do vyššího modelu.

    2. qali

      Hmm,
      toto není recenze, ale klasický reklamní text.
      Mám Roombu 770 dva a půl roku. Používám jí 1-2 týdně na jednu místnost 25m2 (plovoucí podlaha).
      Co tři měsíce závada (hlavně netočící se kartáče, ale i další potíže).
      Po půl roce vyměněn za jiný kus, po čase stejné závady.
      Odmítnutí vrácení peněz po třech závadách prodejcem s odvoláním, že to nepovolí servis.
      Jednání se servisem-nezájem o práva zákazníka.

      Závěr:
      Vysavač Romba770 pracuje perfektně, vysává dobře, nemá potíže s podlahou, blouděním, čímkoli… kromě zoufalé poruchovosti.
      Záruka vyměněného kusu končí cca za měsíc – a pak ?
      Servisní opravy mimo záruku jsou předražené stejně jako vysavač sám.

      Myslíte si, že značková konkurence je na tom lépe ?
      Půjčil jsem si na pár dní iClebo – pokročilý model s kamerou.
      Ani jednou můj obývák nezvládl, nezvládl ani kancelář v práci – vždy se o něco zaseknul (na rozdíl od Roomby).
      Evidentně chyba palubního programu, stačilo by to jen správně vyladit reakce na zastavení na různých místech :-(

      Takže:
      Příště bych Roombu zase koupil (kvůli kvalitě vysávání i zvládání prostoru) ale pouze za rozumnou cenu (3000-4000 Kč), kterou považuji za odpovídající a při slušním chování servisu…

      1. IvoN

        Také si myslím, že je to osvětový marketing, ale budiž. Co bych vytkl, je že nezmiňuje, zápory , které sebou užívání tohoto modelu přináší.

    3. Petr

      Dobry den
      Tlacitko spoot je jakesi intenzivni vysavani.
      Vysavac zacne vysavat ve stale se zvetsujicim kruhu nez narazi na prekazku. Pak jede jiz beznym algoritmem jako pri jinem spusteni.

  2. Šárka

    Dobrý večer,
    robotický vysavač Roomba 780 mám necelý měsíc, jsem s ním velice spokojená, ještě ho zkoumám, sleduji, jak chaoticky jezdí a nemám všechno vyzkoušené co umí, třeba nastavení časů úklidu. Všechno, co jste popsal sedí. Ale nevím, proč se někdy sám vypne asi po půl hodině vysávání v jednom pokoji o rozměru asi 20 m2 nebo asi po hodině vysávání většího pokoje, i když by měl vydržet ještě půl hoďky. Děkuji za odpověď.

    1. Tomáš Autor příspěvku

      Dobrý den Šárko, vysavač sám vyhodnotí, kdy už je pokoj vysátý. Čas vysávání, který uvádějí výrobci v popisech, je maximum, kolik vysavač vydrží na jedno nabití. Pokud je ale místnost menší a vysavač už má „pocit“, že je uklizeno, skončí, případně zajede na nabíječku. Někde jsem četl, že považuje vysátí za hotové, když každé místo projede alespoň 4x. Zahraje u vás na konci vysávání melodii? Pokud ano, je to v pořádku, pokud ne, mohlo by se opravdu jednat o nějaké předčasné ukončení – např. že se zamotal do kabelů, nebo jinou chybu.

      Co se týče časování úklidu, jen dejte při nastavování pozor. Jednou jsem chtěl časování zrušit a místo zrušení jsem nastavil čas 00:00. O půlnoci jsme se pak hodně lekli, že začal vysavač sám jezdit po místnosti:-)

  3. Pavlína

    Já třeba mám taky iRobot, ale brácha má Robzone. Bohužel musím říct nebo spíš napsat, že jeho Robzone mi přijde lepší. Uklízí dýl na nabití a má větší koš na sebraný nepořádek než ten můj. Tomu celkem závidím.

    1. Tomáš Autor příspěvku

      Dobrý den Pavlíno, s vysavači Robzone přímou zkušenosti nemám, jen zprostředkovaně jsem o nich neslyšel úplně dobré zvěsti, zejména v poměru cena vs. kvalita a také z hlediska životnosti. Kterou řadu Robzone váš bratr má?

    2. David Ježek

      Vy jste asi mentálně nemocný a nebo zaměstnanec Robzone.. mám oba (Robzone jsem dostal jako nechtěný dar) a iRobot uklidí vše co Robzone jen rozhází po okolí. Lidi nenechte se napálit Robzone se dá na Aliexpress pořídit za cca 70$ .. jen na něm není napis Robzone. Šmejdi zlodejsky to jsou.

      1. Pavel

        Tak já mám Robzone Roomy 4 a je o 1000%lepsí než irobot 770.Bohužel,,,bohudík,,,je to tak.Testoval jsem celý mésíc….

      2. Nikola

        Naprosto souhlasim, koupila jsem si Robzone s mopem za 7990,-, kazdy druhy uklid hlasi nejakou poruchu a to s nim uklizim 35 m2 maximalne 1x tydne. Po roce jsem ho prestala pouzivat, protoze mi dosla trpelivost. Pak jsem ho po par mesicich chtela opet pustit a nefungoval pro zmenu vubec. Dala jsem ho na reklamaci, kde po mne chteli 1288,- za novy akumulator s tim, ze na akumulator je zaruka pouze 6 mes.
        Nenechte se napalit!

  4. majda

    A nechtěli byste udělat taky test Robzonu? Já se právě rozhoduju, který robotický vysavač? A aktuálních testů moc není. Robzone se mi právě líbí. Docela se mi líbí Roomy a Duoro. Taky koukám na Clebo Smart.

    1. Tomáš Autor příspěvku

      Dobrý den, ano, plánuji připravit srovnávací test, ale u Robzone se mi zdá, jako by končili. Neprodává se nikde jinde, něž na jejich oficiálním webu a i tam píší, že mají nějaké doprodeje. Zajímavé by ale mohlo být to srovnání s nějakým modelem od iClebo.

  5. Hana

    Dobrý den, také zvažujeme koupi robota. Musím pochválit tuto recenzi, fakt pěkně napsané. Má máme psa afgana má prachove chlupy, které mu padají mírně, když má falešnou březost cca 1x ročně. Ale přes leto si chodí na dvůr jak chce a nepřezouva se. Taky se velkými balkonovkami dost práší i když máme trávník. Přikláníme se k irobotu, ale mám obavy, aby koš stačil. Nevíte jakou velikost mají největší? Našla jsem jen 0,8l a to mi případně malo. Děkuji.

  6. maaartinaaa

    Taky jsem se rozhodovala jaký robotický vysavač si mám koupit. Dala jsem na radu kamarádky a nakonec jsem si koupila RobZone a jsem spokojená. Jednodueš se ovládá, snadno uklidí, dokonce i dlouhé vlasy a vydrží dlouho na jedno nabití. A koš je obrovský. Všem mohu vřele doporučit!!!

  7. Anna Šubrtová

    Dobrý den,
    velmi obsáhlá recenze, pokud jste skutečně zákazník, dávám palec nahoru. Málokdy se stane, že by se spokojený zákazník dostal k tomu napsat tak rozsáhlý pochvalný text – aneb pravidlo: špatná zkušenost se šíří desetkrát rychleji než dobrá :-)
    Jako zástupce firmy RobZone bych jen ráda uvedla na pravou míru, že naše firma rozhodně nekončí. Pravidelně inovujeme modely robotických vysavačů a doprodeje se vždy vztahují ke starší, ale i přesto plně funkční verzi oblíbených robotických vysavačů RobZone. Snažíme se tak přiblížit zákazníkům, kteří by si za normální cenu robotický vysavač koupit nemohli.
    Vysavače RobZone prodáváme výhradně přes náš eshop http://www.robzone.cz a to z toho důvodu, abychom předešli nesrovnalostem s distributory (třetí stranou) a mohli tak maximálně vyjít vstříc osobním požadavkům našich zákazníků.
    Co se týká velikosti sběrného koše, který se zde řešil, mohu opravdu naše vysavače víc než doporučit. Velikost sběrného koše se pohybuje od 0,8 l u modelu Duoro až po 1,2 l u modelu Roomy 3.0. Nemusíte tak mít strach, že by se Vám koš během úklidu několikrát zaplnil, jak tomu bývá u jiných značek.
    S pozdravem a přáním krásného dne,
    Anna Šubrtová
    RobZone Int. s.r.o.

    1. Máca

      To je ale slušná konkurenční výhoda, je fakt, že čím menší koš, tím míň se toho uklidí a častější je asistence s vysypáním

  8. Anna

    Zdravím,
    mam iRobot 780 necelý mesiac,som s ním veľmi spokojná,čo sa týka vysávania,plánovania vysávania ,ale dnes sa vyskytla chyba,netočí sa bočná kefka.
    Asi ho dám reklamovať,je mi ľúto už som si naňho zvykla je to super vec.

    1. Jana

      Dobrý deň, tá kefa sa možno netočí preto, lebo je plná vlasov, skúste ju sem tam rozobrať a vyčistiť, tiež sa mi to stalo a po rozobratí funguje ďalej.

  9. Lucius

    Máme vysavač Roomba 581. Po 2,5 roce používání přestal pracovat. Prach zůstává na kartáči, nedostane se do nádoby na prach. Vysavač vydává odlišný zvuk než dříve. Oslovil jsem dva servisy. V jednom odhad opravy 1 600 Kč (modul kolem kartáče), ve druhém 2 500 Kč (převodovka – kvůli zvuku).

    Od výrobku za více než 12 000 Kč jsem čekal delší životnost než 2,5 roku !!!
    Velké zklamání od iRobot Roomba.

    Teď jsem začal znovu vysávat klasickým vysavačem. Byt je hotový za 25 minut. A mám alespoň nějaký pohyb :)

    Roombu nechám opravit a zkuším prodat. My už ji nechceme.
    Je spousta lidí lačných po robotickém pomocníkovi (my mezi ně také patřili).
    Věřím, že zájemce o opravenou ojetinu se najde, vzhledem k vysokým cenám nových modelů, které stejně potřebují repas po skončení záruky :o

    1. Eva

      Dobry den,

      resim presne ten samy problem. Mam roombu 780 a vsechen uklizeny neporadek konci na kartacich a dale do sberne nadoby se nedostane. Jak jste to prosim nakonec resil?

      Dekuji,
      Eva J.

  10. Dub

    Taky hledáme robota, ale chtěli bysme nějakou tradičnější značku, hlavně kvůli ND a servisu. Z toho, co jsem viděl, by se mi líbilo Miele nebo LG. Pokud by nebyly tak předražené, nebylo by co řešit. Takhle musím hledat dál a zřejmě vybereme nějakou Roombu. Chvíli jsem uvažoval nad Robzone, ale na fórech jsou na ně dost rozporuplné reakce, což mě trochu nahlodalo a pak jsem našel text „Společnost RobZone GmbH byla rakouským soudem zrušena“ – http://www.evropskyspotrebitel.cz/novinky/spolecnost-robzone-gmbh-byla-rakouskym-soudem-zrusena , což znamenalo konec úvah o této značce.

  11. Jana

    Máme iRobot stejný, ke kterému se vztahuje recenze. 1.rok skvělý bezporuchový ohromné nadšení. 2. rok problém s převodovkou záruční oprava. 3.rok problém opět vysoká hlučnost oprava z prodloužené záruky. 4.rok v létě přestal vysávat tmavý zátěžový koberec a v současnosti nevysává ani světlý koberec a obtížně dosedá do nabíjecí stanice, která je černá, ale není hlučný. Koberců máme asi 8m2 a dlažby 60m2.Baterka drží. Volala jsem do servisu, doporučené očištění čidel nepomohlo. Robota čistíme, dle doporučení po každém provozu. Uklízí 3x týdně. Robot přináší ohromné pohodlí, máme psa. V případě nákupu nového upřednostním základní verzi.

  12. Dušan

    Takže pridávam moju skúsenosť po 3 rokoch. Po prvých dvoch rokoch menený Aerovac – odišiel odišiel motorček. Po ďalšom pol roku nová batéria – už nezvládal ani jednu izbu. Kúpil som lepšiu ako tam bola – zatiaľ OK. Minulý týždeň som menil celú cleaning head. Hlásil stale chybu 2 – otvoriť brush cage a vyčistiť. Bol rozobraný do šroubku a vyčistený, včetne ozubených koliesok atď – nepomohlo. problém bol opäť motorček – nevládal, prešmykoval. Z USA sa to nedováža, u nás nikto nepredáva, takže ebay – Čína. Došlo, funguje. Čo mi ešte na ňom vadí je to že mu musím neustále znovu podlepovať 4 snímače na detekciu schodov. Používam samolepiace priesvitné gumené „kvapky“ a cez ne pásku. Inak mi nefunguje na kobercoch ktoré majú vo vzore čierny pásik – čierna pohltí lúč, robot si myslí si že je tam schod a neprejde to. Ak snímač zalepím úplne – tiež to nejde – lúč sa musí odraziť a vrátiť…

  13. Martina

    Mame dva roky Roombu 770, uklízela naprosto bez problému. Ted ale kdyz ji zapneme, nebo se sama naprogramovana zapne, tam okamžitě začne svítit Dock a zajede do docku. Nevíte co s tim? Je vycistena, vyměnili jsme i filtry…

  14. Veronika Holešovská

    Dobrý den, má nkědo zkušenosti se značkou Robzone- dělej taky robotický vysavače, ale nikde v testech je nevidím, a přesto mi byly doporučeny.

  15. Alena M.

    Máme robotický vysavač a nejsem spokojená. Pořídila jsem si ho kvuli psům. Máme převážně dlažbu tak tu celkem vysaje,ale koberec musím přejet ručním vysavačem. Hlavně mi vadí,že vysává hrozně dlouho,hučí a každou chvíli se někde zasekne. Mám irobot Roomba za 12000,- a leží v koutě. Takže za mě nic moc. Ale o značce Robzone nemám tušení.

  16. Tereza J.

    Ahoj, kupovala jsem od Robzone na radu, ostatní značky jsem nijak před tím neprověřovala, ale mám Roomy a funguje bez problémů, vysaje toho dost, má cekem velkej sběrnej koš a cena je taky přijatelná. A odpadlo mi kus práce! A to je pro mě nejdůležitější

  17. Mirka

    za sebe radím radši si připlatit a ty modely za 3000 nebrat, většinou jsou poruchové. Prošla jsem si pár diskuzí, když jsem kupovala ten svůj Robzone a hodně tam nadávli třeba na Sencor, iRobot byl taky docela populární,

  18. Veronika Holešovská

    Díky za komenty, jak dlouho vám na nabití vydrží jezdit? A vyčistí všechno i zrohů?

  19. Mirka

    Nikdy jsem to nestopovala, ale přibližně to budou dvě hodin, do rohu zajede v pohodě, na to jsem se ptala, na prodejně má to více kartáču boční a hlavní, takže ty boční se dostanou do rohů. Ještě je důležitý při výběru koukej i na „doplňky“ jako hepa filtr a třeba uvc dezinfekci, ať máš doma čisto :)

    1. Hanka

      Veroniko, koupila jste Robzone? Četla jste příspěvek „Dub 30.10.2014 | 11:15″? Mj., četla jsem dost negativních recenzí a zdá se mi, že na jejich webu nejsou zrovna čerstvé informace…
      Prosím, nemá někdo zkušenost s Miele?

  20. Petr Bláha

    Dobrý den, mám vysavač Roomy 3.0 Plus Profi jeden rok. Čistí plochu 100 m 2 kde je položena dlažba. Po šesti měsících jsem ho reklamoval, oprava čidla byla odstraněna. Po dvanácti měsících od koupě se objevila ta samá závada a navíc začalo drhnout hnací kolečko. Reklamaci mi zamítli, prý došlo k mechanickému poškození. Jsem velice nespokojen, vlastně se po dvanácti měsících vysavač rozpadá. Vše budu řešit přes znalce a pak soud. Nedoporučuji nikomu tuto značku a upozorňuji na špatné chování ze strany výrobce.Bláha

    1. Petr

      Děkuji pane Bláha, Váš komentář mi velmi pomohl se rozhodnout dát od „značky“ RobZone raději ruce pryč. Děkuji

      1. ja

        Děkuji Petře, váš názor mi pomohl pochopit, že jde o poškozování značky Robzone.

        Upřímně, mohl jste napstat 20 různých verzí, které by nebyly tak okaté…

  21. Eva

    Mám iRobot Roomba a netočí se mi ten malý kartáč určený do vymetání rohů. Nemá s tím někdo zlušenost? Eva

    1. Miri

      Jak již bylo psáno výše, chce to ho občas vycistit od zamotaných vlasů – vysroubovat, vyndat, vycistit a vrátit z5. Stejně tak lze vyndat a vyčistit predni kolečko (i osicka).
      Jinak my máme Roombou 880 téměř dva roky bez poruchy (a jezdí fakt dost), mamca má 530 pět let a příbuzní 521 čtyři roky a také spokojeni. I baterie ještě drží.

    2. Jarek

      Taky se mi to stalo odmontujte kartacek a vyndejte i podlozku pod nim a odstrante namotane vlasy .Pokud se nerozjede tak uz se spalil motorek a budete ho muset nechat vymenit.Cenu neznam chcipnul mi v zaruce.

  22. marie

    Dobrý den, ještě mě zajímá, jak to má vysavač s přechodovýma lištama? cca 1cm na výšku mezi místnostmi…. moc děkuji za rychlou odpověď :)

  23. Renata

    iRobot Roombu mám již 7 let (nevím číslo, ale byl tenkrát asi za 10 000,-), po 6 letech jsem měnila baterii, jinak bez problémů a naprostá spokojenost. Kdo ho má, neměnil by…
    Jak již bylo psáno – občas je potřeba vyčistit kartáče a přední kolečko od namotaných vlasů. Jinak před spuštěním pouze vysypu zásobník s prachem. Programování jsem nikdy nezkusila a dálkové ovládání mi nikdy nechybělo. Občas použiji virtuální zeď, ale častěji zavřu dveře tam, kam nepotřebuji aby vjel.
    Je to super pomocník a až bude potřeba, určitě si koupím dalšího :-)

  24. Jarek

    Roombu nikdy více, soukromě mu říkam debil.Počty uvíznutí za tři roky jdou do stovek.Židle s plochou lištou na podlaze,přechodové lišty, kabely,roh koberce, třásně koberce,prahy všeho druhu a i ty u zavřených dveří,pády ze schodů prostě všechno na co má mít senzory, mu dělá problémy.Nejhorší investice 12000 kč v mém životě.Na prahu který kolmo přejede si najel bokem a tak dlouho ne něm šmrdlal tam a sem až si ohobloval kolečka.Servis je v záruce vyměnil za nová.Další závada chcípl motorek zametacího kartáčku.Servis vyměnil za nový.Po roce a půl chcípla baterka za 1400 jsem koupil novou.Celkem pravidelně nenajde cestu zpět do docku i když je 3 roky na stejném místě.Reprobedny za 30000 kč omlátil nárazníkem ze všech stran, nábytek jakbysmet.Že se narve pod nábytek tak, že ho ani nemůžu vyrvat ven mě už nepřekvapuje.Dcery mají dlouhé vlasy takže aby fungoval musím ho čistit obden.Byl bych vděčný za radu jakou značku vysavače koupit, s větší nádobou na prach a se senzory které fungují bez otloukání nábytku nárazníkem.

    1. Jarek

      Zdravím,

      koupili jsme LG Homebot LG VR86010RR a ten je super – do nábytku naráží jen sporadicky a jen když se otáčí – ale to je fakt jen ve výjměčných případech. Prej proti Roombě je i méně výkonný (nedokážu posoudit) ale taky je díky tomu o dost tišší (60 dB) – my máme pouze vinylové podlahy a dlažbu a na tu to bohatě stačí in s rezervou. Prostě pro mé potřeby super.

  25. Klárka

    Pane Jarku, moc jsem se nasmála, když jsem četla váš koment:))) Moc nad roombou přemýšlím, ale tohle bych doma opravdu nechtěla:)))) A neprodali vám nějaký zmetek? Takového debila za 12 tis….? tak za 12 korun bych takovou srandu zvládla
    Mám doma samsung , zatím jedí perfektně i po 6 ti letech, baterka drží dlouho. není dokonalý, nechává rohy a okraje kolem stěn, ale pouštím ho také na funkci edge(okraje) a dodělá to parádně nakonec.. Zasekává se klasicky na šňůrách a běhounech s třásněma, ale to mám taky vychytané, pustím ho nejdříve vysát běhoun funkcí lokálního úklidu(2krát2 m), pak běhoun smotám a vysaje mi zbytek pokoje.
    Dokážu si představit lepší vysavač (myslela jsem že ta dokonalost je roomba), ale když už jej mám, tak jsem se jej naučila používat, vychytat mouchy a vytěžit z něj co nejvíc. Stál mně kolem 10 tis. Vysává denně celé dopoledne a večer zase. Mám doma čisto pořád. V týdnu tak naoko, v sobotu vysaju pořádně normálním vysavačem.

  26. IvoN

    Máme Roomba 620 asi 3 roky. Názor na něj mám rozporuplný. Plusy: (i) úklid dělá relativně dobře; (ii) koberce probere a vytáhne z nich co silný ruční vysyvač nechá; (iii) plovoucí podlahy, dlažbu a vinyl uklidí dobře i po psovi a kočkách je to tedy OK. Zápory: (i) je to fórově udělaný výrobek, asi spíše pro bohaté, kteří ho budou vyhazovat/znovu kupovat co každý dva roky; (ii) při činnosti je hlučný a není dobré být tam kde vysává; (iii) čistění všech spodních dílů po každém úklidu je podmínka – poněkud nechutné, pracné a vezme to tak 15 minut – to bych za tu celkovou dobu měl i třikrát vysáto ručně a nešpinil bych se; (iv) chce to pravidelně mazat mosazná ložiska kartáč, gum. lištový válec, přední kolečko v obou uloženích – mazací plán by zvládla i technicky nadaná žena. Vážné výhrady: (i) výrobce nemá tušení o své odpovědnosti za výrobek – zbaví se jí návodem – prodražilo se nám to, když jej kocour zřejmě pomočil. Voda/moč shora – to je vražda řídící desky – oprava cca 3500,- Kč.; (ii) řízení kvality je poněkud svérázné a výroba pouští nedodělky – za ty peníze dost překvapivé. Až teprve opravna zachytila dva nedodělky 1) vadné řešení zapojení antény RF pro návrat do dokiny/nabíječky, až po opravě přestal bloudit; 2) přestal narážet do nábytku a zdí, asi byla chybně instalována sonda sledující „strop místnosti“ nebo zaktualizovali SW a asi i opravili vadně montované mikrospínače dorazů, které jsou v lištách okolo vysavače; (iii) Asi zásadní výhradu pak mám k provedení převodů – plastová kolečka s minimem mazacího tuku. Teprve po přemazání převodovek začal běhat „lehčeji“ a s lepším zvukem…

  27. Katarina S.

    Ja mam Robzone Duoro uz 1,5 roka. Nedokazem posudit ani porovnat hlucnost ci vydrz baterie (zda sa mi byt dost dobra) no opakovane ma privadza do zufalstva pravidelna chybova hlaska E003 – Chyba senzorov padu. Vysavac pouzivam iba v spalni rozmerov 5×3 metrov kde su tri postele (z toho dve detske), co je priestor kam sa nie prilis da sdostat s obyc. vysavacom a zufalstvo ma chyti ked sa mi vysavac (skoro pri kazdom pouziti) takto zasekne rovno pod manzelskou postelou odkial ho ani len nedociahnem vybrat. Zvacsa v navode popisane ocistenie senzorov cistou handrickou nepostacuje, potom pomoze kompletne cistenie podvozku a nadoby na prach, dnes nepomohlo uz ani to (a to uz bolo viac ako 15bminut venovanych vypinaniu, zapinaniu, cisteniu, rozoberaniu, vypinaniu, opatovnemu zapinaniu)… Neviem ci to moze byt nejaka vyrobna vada a je nutne reklamovat (ak ano neviem ako vadu „dokazat“ ked ma byt vysavac poslany na reklamaciu vycisteny) alebo je to nejake „bezne“ spravanie. A za takychto okolnosti si neviem predstavit ze by vysavac mal fungovat samostatne s nastavenym casom vysavania, kedze pred kazdym vysavanim osobitne cistim vsetky senzory a predny preskleny naraznik (ci ako to nazvat, ktory je mimochodom uz pomerne dost obuchany) a napriek tomu si to zvacsa vyziada tento zasah este aj pocas vysavania toho maleho priestoru.

  28. Vítězslav

    Dobrý den,

    Myslíte, že bych i robot roomba 980 mohl používat na noční úklid kadeřnictví? Přece jen zátěž i přes zametání bude větší… Dost si pohrávám s myšlenkou, že bych ho pořídil. Díky za info.

    1. milan

      zalezi od velkosti kadernictva ale na tento ucel vazne netreba 980 :) skor 880 …
      tie novsie rady s gumovymi rotacnymi kefamy, aby sa dlhe vlasy nezamotavali
      osobne by som sa skusil popytat ci to niekto nema na skusku pozicat na jednu 2 noci ako to zvladne vlasy, tie sa lubia namotat …

  29. Evzen Kolafa

    Podle renomovaného časopisu dTest je robotický vysavač pouze předražený smetáček a lopatka. Vůbec neodstraní jemný prach a alergeny, jen je rozvíří po bytě a ty později usadí na nábytku, kam samotný robotický vysavač už nedosáhne.

    1. Martin Kuba

      Jak to můžete vědět? Vždyť kecají kraviny, nevymyslí ani lék proti rakovině, v naší době se všude lže, jo a dtest dělá nejhorší testy, co můžou existovat, i stížností u nich je dost, nejlíp se pochopí od opravdových lidí, co to mají opravdu vyzkoušený, nebo si to zapůjčit (půjčují zde: https/:www.robotickyvysavac.cz)
      a vyzkoušet to na vlastní oči.

      1. Evžen Kolafa

        Jak to může vědět? Jednoznačně. Ten podrobný test proběhl v nezávislém časopise dTest a robotický vysavač je absolutní sračka.

        1. Zdeněk

          K tomu D-Testu a jeho testům.
          Oni zajšťují takové množství různých zkoušek, mnohdy kvalifikovaných, že redakce nic takového dělat nemůže. Kde by to proboha dělali? Na to jsou potřeba zkušebny a tak se to taky dělá. Zadá se to externě. Nikdo to jinak nemůže dělat. A část přebírají od toho německého spolku Stiftung Warentest. Tyhle organizace spolupracují po světě všechny, které za něco stojí.
          Jinak nemají spotřebitelé proti megavýrobcům šanci.

  30. Jan Kneifl

    Robotický vysavač iRobot Roomba 760 mám 4 roky a jsem velmi spokojen.Žádná oprava,žádný problém.Funguje naprosto spolehlivě.Nemá chybu!!!

  31. Martin Kuba

    To s tím bytem, že se neorientuje, to právě řeší ty majáky, mám roombu 581 která je má ve výbavě (tenkrát v roce 2007 stála 16000 ale za tu výbavu
    funkcí a kvality to rozhodně stálo) a po bytě jezdí úplně všude, dokoupil jsem mu po 5 letech novou baterii a všude je uklizeno, robot nebyl ani jednou v servise, stačí údržba podle návodu (jednou za půl roku vyšroubuji kryt na baterii a tam to vysaju) a robot vesele běhá, jo a s tou převodovkou jak si stěžuje mnoho lidí je to, že mají doma nějaké koberce s nějakýma nitkama, ty se namotají na kartáč (zničenej kartáč) motor se namáhá (spálenej motor) a co myslíte? Vysavač nefunguje, se nedivte, ono taky stačí když se to pravidelně nečistí a vůbec se nedivím, že jim to pak v servisu neuznají. Ještě to tady píšete, že se má místnost trochu poupravit. Jinak super článek

    1. Martin Kuba

      Jo a zapoměl jsem se zmínit, ta roomba má vše origo , celých 11 let funguje bez závady, to je co říct, to mi nevydržel ani normální vysavač :D

  32. zdenek

    Dobrý den. Proč zde nikdo nepíše o vytlačené, vydřené stopě od koleček vysavače kolem stěn? Máme vysavač Roomba 770 asi 6let, naučili jsme se jej pravidelně čistit, jednou jsme vyměnili baterii, potíže s ním nejsou ALE. Vysáváme 1x týdně. Jak jsem psal okolo stěn se vydírá stopa od koleček vysavače, po letech je stopa již hodně zřetelná a to mi přijde jako nepřekonatelný problém. Přestali jsme robotický vysavač používat, protože zničit koberce se mi jeví jako velká cena za pohodlí. Zajímalo by mne jestli má někdo podobnou zkušenost. A jestli se k tomuto problému dokáže vyjádřit nějaký zástupce firmy Roomba.

  33. Petra

    Zdravím všechny,
    musím přiložit i vlastní zkušenost s robotickým vysavačem. Před týdnem jsme si po dlouhém vybírání a přemýšlení pořídili IRobot Roomba 886. Máme nový dům asi 120 m2 a všude plovoucí podlahy. Nedávno jsme si pořídili psa i kočku. Po ročním téměř denním vysávání a častým vytíráním mám došla trpělivost a když se vyskytla Roomba za dobrou cenu, hned jsme ji brali. Nejdříve jsem měla trochu obavy, jak bude fungovat a jestli je tato investice dobrá volba. Zatím musím říct že byla. 886 nemá velice módní připojení na wifi ( 896 s wifi + cca 2000,-), ani funkci pokračování v úklidu. Vzhledem k tomu, že výdrž baterie je velice dobrá ( výrobce udává 180 min vysávání 180 min nabíjení) tak ji zatím nepostrádám. Nábytek máme takový, že projede pod gaučem i pod postelema. Velikost nádoby na prach neřeším, je úplně dostačující. Robota ovsem pouštíme každý den a každý den vysypáváme. Když srovnám čištění bezsáčkového vysavače, který jsme používali dopusud, je to hračka. Chápu, že kdo zapne robota jednou, dvakrát za týden, tak se jim nádoba zaplní rychle a i vysavač má více práce. Myslím si že podstata vysávání robotem je v tom, že se má používat často, proto je možné ho nastavit tak ať vysává když nejsme doma. To že to funguje mám jasný důkaz, schody v domě. Nejsou tak zaprášené a nezanesou se tak rychle jako když jsme vysávali normálním vysavačem. Druhů robotických vysavačů jsou mraky. I Irobot jich nabízí hodně a každý má svoje plus a minus. Pokud teda pominu ten nejdražší typ. Nechtělo se mi ale dávat 20 – 30 tis. Pro mě bylo rozhodující doba vysávání, doba nabíjení, indikátor plného koše, hlučnost, ať má hepafiltr, ať je schopný vysát zvířecí chlupy. Toto všechno splnil. Upřímně přemýšlím, jak moc postrádám připojení na wifi. Nevím, zda bych si v práci vzpomněla, že mám zapnout vysavač :-) Tento typ má dva gumové kartáče, což je velké plus oproti starým typům se štětinovýma kartáčema. Abych pořád nechválila… jeden problém se objevil. Při vysávání nám začal lehce pískat. Zvuk vychází z uložení gumových kartáčů, takže jde o mechanický problém. Psala jsem přímo výrobci co a jak s tím, a druhý den odepsali, že mám vysavač raději poslat k nim na kontrolu. Mám si na jejich stránkách objednat svoz zabalit a poslat. Počkáme ještě pár dní, jestli se to náhodou neutřepe. Pokud ne, budu tak postupovat. Kamarádka má Roombu 6 let a jsou stále maximálně spokojení. Jednou měnili baterku. Než si takovou hračku koupíte, je důležité si říct co do toho očekáváte a co ne. Nemůžete chtít po vysavači u kterého výrobce deklaruje že na nabití vyčistí 80m2, ať vysaje 120m2, když ho zapnete jednou za týden, není nic překvapivého na tom, že vám nádoba nestačí atd. To, že je v USA nebo na e-Bay levnějí.. ok.. holt bydlím v Evropě a vím že jsem si koupila originál, který mám kde reklamovat. I přes problém s pískotem ( který doufám bude vyřešen a nemá vliv na vysávání) bych neměnila. Manžel pronesl větu, že ,,ke starému způsobu vysávání se vracet už nechce,,:-) Starý vysavač jsem nevyhodila, určitě ho jednou za čas použiju a vytírat budu taky ručně, jak jsem zvyklá. :-)

  34. Zuzana A.

    Dobrý den, děkuji za článek, je prima to srovnání po letech… Ráda bych si pořídila svůj první robotický vysavač, ale nevím do jaké řady, cenové kategorie sáhnout. Prosím doporučil by jste mi aktuálně nějaký. Nepotřebuji dálkové ovládání, byt cca 60 m2, lino, koberec. Nepotřebuji novinku, spíš doporučit co vyluxuje moje dlooouhé vlasy, dětí drobky a chlupy ze psa. Bude jezdit často :-) MOC děkuji, zdravím a mějte se.

  35. Zdeněk

    Ještě přihodím svoje zkušenosti.
    Přestěhovali jsme se do většího, kde je plovoucí podlaha, řekl jsem si, že použitý robot a že se podívám, co v té Roombě je a že se tomu podívám na zoubek a získám zkušenosti. Roomba je nejběžnější, je to modulová konstrukce skoro stejná přes řady 500, 600 a z části i výš. Můžu koupit kterýkoliv model a vím, že díly do sebe půjdou. Koupil jsem jednu v bazaru za 2000, a další na bazoši za 1000 a další za 500 jako nefunkční na díly. Dvě funkční jsem z toho dal dohromady.
    Výsledek rozborky.
    Nikdo z toho nečistí vlasy. Jsou namotané všude, kde se něco točí. Nevyhnutelně. Nakonec toho je tam tolik, že to začne drhnout a zadírat se, až se vydřou plasty, které mají těsnit převodovky a vlasy se dostanou i do nich. Nejvíc trpí převodovka bočního kartáčku, kde je výstupní hřídel letmo. Ani jedna nebyla v pořádku, U jedné to tam nese stopy tavení pláště, u druhé byly už ometené zuby kol. Když výrobce píše (kterýkoliv výrobce) jako že čistit, tak tím myslí jako že čistit. A když ne, tak to podle toho dopadne. Druhá na řadě je přední rolna. Vlasy způsobí, že se rolna zadře na hřídelce, jednak se omele na obvodu a druhak se to začne točit i s hřídelkou a její uložení k tomu nepřizpůsobené se vymele a rolna začne vypadávat. Naštěstí nová i s tou točnou nestojí ani dvě stovky. Ale převodovky pohonných koleček byly zevnitř jako nové všechny. Tam jsou vlasy taky na výstupní hřídeli a je to tam prakticky nedostupné, ale dovnitř se to nedostalo. Dá se to rozlisovat, ale za tu práci mi to už stát nebude . Vydrží to roky i s vlasy a chuchvalci prachu.
    Teď co to neumí.
    Plasty nejsou dost antistatické a prach se na to lepí. Prach zevnitř na infračerveném filtru v nárazníku způsobí, že čidla přiblížení oslepnou úměrně jeho množství a pak to bouchá do překážek plnou rychlostí, místo najíždění sníženou rychlostí. Tam se to dá vyfoukat snadno. Horší jsou ty snímače okrajů (protipádové), to když se zapráší zevnitř, musí se to rozdělat do šroubku, abyste se na to dostali. Totéž platí pro ty nárazníková čidla. Nejsou tam mikrospínače ale optozávory, přerušované páčkou od nárazníku. Z videa na yutubu se zdá, že když se to začne točit dokolečka – celé rozšroubovat. Na hov…o. Doufám, že u novějších modelů tohle pořešili, jinak bych jim to za ty desetitisíce omlátil o hlavu. Za dva tisíce to skousnu.
    Boční kartáček část materiálu na hladkých podlahách rozhodí po okolí místo toho, aby to nametl pod robot. Typicky větší nečistoty jako jsou hoblinky, které jsou vně osy kartáče. Dnes jsem to pozoroval. Zřejmě se o tom ví, protože nové modely mají štětiny nikoliv zcela radiálně ale trochu mimo osu. To problém řeší, taky trochu .
    Celkově první co odejde asi bude baterka. Pokud to nepoužíváte, vylágruje se samovybíjením a už ji zcela nezregenerujete. Pokud to používáte hodně, prostě se vyčerpá počet cyklů (opotřebí se elektrochemický systém). To ovšem platí pro všechny bateriové spotřebiče. Roomba by snad měla mít nějaký regenerační režim na unavené baterie. Víc o tom nevím.

Napsat komentář k Veronika Holešovská Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>